Niet tevreden? Zo werkt onze klachtenregeling

 

Samen zoeken we naar een oplossing

We vinden het belangrijk dat jij je gehoord voelt. Heb je ergens zorgen over of ben je ergens niet tevreden over? Dan gaan we graag met je in gesprek. Vaak lost een goed gesprek al veel op.

Maar wat als dat niet genoeg is? Dan kun je een klacht indienen. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe dat werkt.

 

Praat er eerst over met iemand

Voordat je een officiele klacht indient, kun je eerst je verhaal delen met iemand die je vertrouwt, bijvoorbeeld:

  • Een vriend(in), familielid of mantelzorger
  • Een externe begeleider, huisarts of andere zorgverlener

Je kunt samen bespreken wat je dwarszit en eventueel met ons contact opnemen. We proberen dan samen tot een goede oplossing te komen.

 

Kom je er niet uit? Dan is er extra hulp

Lukt het niet om het probleem op te lossen? Dan kun je terecht bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris via Klachtenportaal Zorg. Deze persoon:

  • Luistert naar jouw verhaal
  • Geeft advies over wat je kunt doen
  • Helpt bij het zoeken naar een oplossing (bemiddeling)
  • Is onpartijdig (staat dus niet aan onze of jouw kant)

Je kunt een e-mail sturen naar: info@klachtenportaalzorg.nl

 

Wat moet je in je klacht zetten?

Als je een klacht indient, is het belangrijk om de volgende informatie te geven:

  • Naam, adres en geboortedatum van de cliënt
  • Ben jij niet zelf de cliënt? Dan ook jouw gegevens en hoe je met de cliënt verbonden bent
  • Wat is er precies gebeurd? (beschrijf de situatie zo duidelijk mogelijk)
  • Wat is jouw klacht?
  • Schrijf je klacht in het Nederlands

 

Wat doen wij met jouw klacht?

Als je een klacht bij ons indient:

  1. Je krijgt binnen vijf werkdagen een bevestiging van ontvangst
  2. Binnen twee weken nemen we contact met je op
  3. Als het kan, nodigen we jou (en/of de cliënt) uit voor een gesprek

We willen graag samen tot een goede oplossing komen.

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Stichting De Inzet Zorggroep is aangesloten bij een onafhankelijke geschillencommissie, zoals verplicht is volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

Heb je vragen of twijfel je ergens over? Bel of mail ons gerust. We staan klaar om te luisteren en mee te denken.

070 - 3306685

info@inzetdenhaag.nl


Terug naar de startpagina